zaczynamy zabawę

Posted: January 12, 2021 in Uncategorized

Załóżmy, że nauczyciele są zaszczepieni – dzieci już nie. Nauczyciel może i będzie odporny, ale dzieciaki będą się od siebie zarażać czy to na przerwach czy w klasie a potem przynosić to do domów do babć i dziadków rodziców i innych ludzi. Więc nie ma idealnego roziwązania tego problemu. Bo to wszystko ładnie brzmi, zajęcia w jednej klasie cały dzień, dystans, 0 kontaktu i brak przerw? mała na to szansa, że będzie to wyglądać tak pięknie. Mam chorobę autoimmunologiczna. Mi każą się testować🤪 Nie jestem bezobjawowa. Oczywiscie nie skorzystam. Proszę teraz zerknąć z drugiej perspektywy: mam chorobę autoimmunologiczną, od poniedziałku mam kontakt w jednej sali (zimno, więc nie koniecznie dobrze przewietrzonej), 27 dzieciakami bez masecze Jak widzę jak się zabezpieczają urzędy i ośrodki zdrowia … to pójście do szkoły jawi się jak wejście z pochodnią do prochowni szczyt głupoty i nieodpowiedzialności. No chyba że obostrzenia są zupełnie bezpodstawne. a ja chce zeby moje dziecko wróciło do szkoły i mam gdzieś wasze opinie wirus wirusem ale trzeba normalnie żyć, tak działa ewolucja niestety eliminuje słabszych czy nam sie to podoba czy nie , jak komuś nie pasuje i się boi to niech zamknie siebie i dzieci w domu i czeka aż tak się skończy o ile w ogóle się skończy

Ja nie wyraziłam zgody na test. Mialo by to byc może sens gdyby rodzice z uczniami się przeyestowali; choć i tak jest to rozwiazanie na krótka mete. Mowi tylko o dniu, w którym się badaliśmy. Np. Dwa dni pozniej moze ktos się zarazic i tak np. w sklepie. Nie widzę sensu i mnie przepychanie zlewu Piaseczno nie testują. Z calej klasy 25 uczniow i jednego nauczuciela wychodzi, ze tylko jedna osoba ma się przetestowac? Dziwne. Powinni byc zaszczepieni n-le I-III i wpuścić dzieci, pozniej nastepny rocznik i nastepny i odblokowac szkołę powoli. Bylo by coraz szybciej, bo duzo nauczycieli 4-8 pracuje tez w mlodszych klasach, wiec byliby juz po szczepieniach. Nie rozumiem póki co żadnej decyzji Ministerstwa.

Jest zagrożenie

Posted: January 12, 2021 in Uncategorized

Za każdą cyfrą kryje się życie ludzkie. Posyłanie do szkoły dzieci klas 1-3 naraża na zgon ich rodziców i dziadków. Prawdopodobieństwo, że któryś maluch w tym wieku zostanie bez rodzica, jest duże. Czy to można zrównoważyć mówieniem o potrzebie kontaktów udrażnianie rur rówieśniczych. Jak dziecko zostanie bez mamy czy ojca, to raczej małą pociechą będzie, że się spotkało z kolegami. A zalecenia ministra edukacji w wytycznych to: najlepiej, powinno się, w miarę możliwości. Wielka fikcja, niemożliwe do zrealizowania w większości szkół. Już dwa lata 60 dyrektorów budowy CPK ( a są nimi członkowie PiS i ich rodziny) biorą co miesiąc po 60 tys zł. 21260*60 000 = 86 400 000 zł ! Tyle już kosztowało Polaków budowanie CPK. A jeszcze nawet trawy nie skoszono! Horała się obłowił Uwielbiam takie komentarze piszą je ci którzy nie dostali kasy lub ci którzy nigdy nie mieli dzieci bo za 500 stów to nawet pieluchy nie kupisz taka typowa zazdrość że jeden ma a drugi nie Taki komentarz mógł sklecić tylko bezrobotny. Taki mamy dzisiaj świat, że są żłobki, przedszkola, kto ma luksus tem ma Babcie. Lepiej tam “podrzucać” niż wychowac w tkzw rodzinie gdzie jest bezrobocie, alkohol, przemoc. Nie jestem królikiem doświadczalnym. Testy na covid są bardzo nieprzyjemne. Zgodziłam się na badanie choć nie widzę sensu wykonywania badań tydzień przed pójściem do szkoły – dobrze się czuję testy na przeciwciała, które zrobiłam za własne pieniądze są negatywne. Zrobię testy jak łaskawie pozwolą się nam zaszczepić. Niech przetestują wszystkie dzieci i ich rodziców, którzy tłumnie gromadzili się na stokach. Ja siedziałam całe ferie w domu a teraz w poniedziałek dzieciaki oddadzą mi z nawiązką to co przywiozą z zimowych wyjazdów Ale w sklepach, itd… wirusa nie ma? Czyli rozumiem, że nauczyciele omija szerokim łukiem takie miejsca, chodzą bez maseczek. Czy tylko w szkole można się wirusem zarazić? Pracuję w takim miejscu, że co chwilę ktoś “wypada” ale pracujemy i jakoś nikt się nami nie przejmuje a tez mamy rodziny….

bsh

koszty pozostają

Posted: January 12, 2021 in Uncategorized

Jaki koszt? zasiłków dla rodziców, którzy odprowadzają podatki? a 500+ to koszt często koszt dla osób, które nie raczyły nawet wykazać się praca zawodowa i pojęcia o podatkach nie maja i nawet nie dążą aby cokolwiek z praca zawodową mieć wspólnego! matki, które wychowały kilkoro dzieci i nigdy nie pracowały tez dostają a dlaczego nie dostają te, które wychowywały jednocześnie pracując? powinny tez mieć takie świadczenie zapewnione!!! co za duży to koszt? w tym kraju lepiej zbijać bąki niż się przykładać do roboty, bo nic się z tego nie ma a nawet ma się odbierane to na co się ciężko pracuje.

500+ dostaja wszyscy rodzice!
wg ciebie kazdy kto posiada dziecko/dzieci to bezrobotny?
kto w takim razie parcuje w tym kraju? emeryci i single?
rodzice tez pracuja i placa podatki!
a zasilek opiekunczy nalezy sie tylko rodzinom w ktorych oboje rodzice pracuja, bo jesli chociaz jedno jest bezrobotne to juz taki zasilek z oczywistych wzgledow sie nie nalezy! no i dotyczy on dzieci do 8 roku zycia!
Najwiekszy problem z opieka maja rodzice pracujacy i posiadajacy starsze dziecko niz 8 lat, ale jeszcze nie nastolatka ktory moze sam posiedziec w domu przez te min. 8 godzin ktore rodzice spedzaja w pracy!
sama mam 2 dzieci i w zadnym wypadku nie zamierzam dla 500+ ani rezygnowac z pracy ani powiekszac rodziny!

Nowa fala

Posted: January 12, 2021 in Uncategorized

Każdego dnia resort zdrowia informuje o nowych zakażeniach koronawirusem. Minister zdrowia Adam Niedzielski zwrócił jednak uwagę na lawinę nowych zakażeń w Europie i wprowadzane drastyczne obostrzenia. Skomentował najnowsze dane z Polski. Mówił też o rosnącej fali nowych zakażeń COVID-19 w Europie. Funkcją planu wprowadzania obostrzeń jest podanie orientacyjnego sposobu podejmowania decyzji, ale nie można wszystkiego sprowadzić do jednego parametru w postaci liczby zakażeń. Teraz mamy pewną rozbieżność miedzy tym, co się dzieje w Polsce a Europie. Wielka Brytania już odczuwa trzecią falę zakażeń. Czechy, Słowacja zaostrzają restrykcje – powiedział minister zdrowia

  • Funkcją planu wprowadzania obostrzeń jest podanie orientacyjnego sposobu podejmowania decyzji, ale nie można wszystkiego sprowadzić do jednego parametru w postaci liczby zakażeń. Teraz mamy pewną rozbieżność miedzy tym, co się dzieje w Polsce a Europie. Wielka Brytania już odczuwa trzecią falę zakażeń. Czechy, Słowacja zaostrzają restrykcje – powiedział minister zdrowia Adam Niedzielski w programie “Sedno Sprawy” Radia Plus.
  • U nas jest pewna stabilizacja. Mam już dane z ostatniej doby. Dzisiejsze wyniki są zaskakujące niskie, bo to jest niecałe 5 600 zakażeń – powiedział we wtorek w programie.

Został zapytany, jak w takim razie ma się do tego plan restrykcji, gdyż w takim wypadku powinna w Polsce obowiązywać żółta strefa. – Jesteśmy obecnie w sytuacji, kiedy musimy uwzględnić również inne informacje. Trudno bowiem przypuszczać, że Polska będzie zieloną wyspą na tle rozpędzającej się pandemią Europy – wskazał minister.

Powrót do szkół. Minister odpowiada
Niedzielski tłumaczył również decyzję rządu o powrocie do szkół klas I-III. – Każda decyzja przedłużająca nauczanie zdalne ma ogromny koszt dla uczniów. Braliśmy pod uwagę najniższe ryzyko – mówił minister.

Przyznał, że pierwotnie rozważano także scenariusz powrotu do szkół dzieci najmłodszych tylko z województw, gdzie sytuacja epidemiczna jest najlepsza. Chodziło o województwa świętokrzyskie i małopolskie. – Zastanowiliśmy się nad tym. Rozwinęliśmy proces testowania nauczycieli w całym kraju. Będziemy mieli informację, jaki jest poziom zakażeń

adekwatnie

Posted: August 1, 2020 in Uncategorized

Niestety taka postawa lekceważąca ze strony polityków przeszła na rodaków. Sami bez maseczek, wiece wyborcze bez przestrzegania zaleceń sanitarnych i mamy to co mamy. Przykład idzie z góry panowie. Nie można ciągle łamać zakazów i wykręcać się obowiązkami służbowymi- to w czasie obowiązków wirus ma wolne? Cała walka rządu z wirusem polega na karaniu polaków. Sami nic nie robią, całą winę “zwala ” się na obywateli. maski nosimy panie ministrze a zakażenia idą w górę. Z tego wniosek,że one są do kitu. Rządy kilku państw europy już przeprosiły obywateli za wszystkie obostrzenia, głoszą oficjalnie,że maski mają skuteczność zerową! Nie było u nas tego nakazu i było ok , jest nakaz i co? W górę! To pan mówił,żę one nic nie dają! Ale rozumiem,że musicie realizować globalny plan wielkich tego świata.

Nie traktujecie Polaków poważnie. Wycofajcie się z tych trefnych testów,którymi zamykacie zdrowych polaków w domach! a czy wy wiecie ludzie ze jak robią więcej testów to więcej zachorowań jest? Dziwne jest tylko to że zachorowania są w Małopolsce, Śląsk itp. a nad morzem najmniej gdzie rotacja z innych województw jest w tym momencie największa i nie przekracza 50? wiecie dlaczego bo mam rodzinę na śląsku i podobno chodzą pogłoski że kopalnie będą zamykać na stałe tak po cichu żeby górnicy nie strajkowali bo kopalnie są nie rentowne już od dawna. Gdyby wyrzucić te strachliwe statystyki z przestrzeni medialnej, ludzie by normalnie żyli jak zawsze, zimą jakaś część poszłaby na zwolnienia lekarskie, wróciła potem do roboty usługi wuko Warszawa i wszystko. Po co ten spektakl!?Gdyby te przypadki zachorowan i smierci powstaly podczas rzadow innej parti-opozycji a premier by wyglaszal tak “madre ” apele do Narodu “Wszyscy do urn i glosowac” /a moze najpierw glosowac a potem do urn/ Partie obecnie rzadzace nie spoczely by ani jednej chwili,zadajac dymisji premiera/rzadu/.Lecz jest inaczej.Rzadza i wychwalaja dzialania premiera.
28 min. temu. Mateusz i jego słowa “Ja cieszę się że coraz mniej obawiamy się tego wirusa, tej epidemii. I to jest dobre podejście szanowni państwo. Bo on jest w odwrocie. Już teraz nie trzeba się jego bać. Trzeba pójść na wybory. Tłumnie. Będą zachowane wszystkie wymogi sanitarne, bardzo adekwatne. Nic się nie stało teraz, nic się nie stanie 12 lipca. Wszyscy, zwłaszcza seniorzy, nie obawiajmy się, idźmy na wybory” Mateusz i jego słowa “Ja cieszę się że coraz mniej obawiamy się tego wirusa, tej epidemii. I to jest dobre podejście szanowni państwo. Bo on jest w odwrocie. Już teraz nie trzeba się jego bać. Trzeba pójść na wybory. Tłumnie. Będą zachowane wszystkie wymogi sanitarne, bardzo adekwatne. Nic się nie stało teraz, nic się nie stanie 12 lipca. Wszyscy, zwłaszcza seniorzy, nie obawiajmy się, idźmy na wybory”
Niestety taka postawa lekceważąca ze strony polityków przeszła na rodaków. Sami bez maseczek, wiece wyborcze bez przestrzegania zaleceń sanitarnych i mamy to co mamy. Przykład idzie z góry panowie. Nie można ciągle łamać zakazów i wykręcać się obowiązkami służbowymi- to w czasie obowiązków wirus ma wolne? A ile osób zmarło z braku dostępu do szpitali i opieki zdrowotnej ile na raka ile zginęło w wypadkach zmarło w samotności w szpitalach. Tego się nie podaje bo to prawdziwy armagedon. Przestańcie straszyć bo już to staje się nudne. Prawdziwa pandemia w Polsce to dzieci i dorośli chorzy na raka. Rocznie ich   w Polsce umiera 110 tyś. Nie dość że się o tym nie mówi to jeszcze rodzice robią zbiórki na leczenie. Szumowski….dla Ciebie tylko zarzuty prokuratury i dymisja natychmiast. Ludzie oprzytomnijcie. Testy wykazują fałszywe wyniki o czym mówił sam Szumowski! Mamy puste szpitale i przychodnie z teleporadami! Szacuje się że przez te histerię w Polsce 40% ludzi nie zostało na czas zdiagnozowanych na raka! Od marca grypa nie istnieje w statystykach. O czym mówią sami lekarze. Na kwarantannie jest uwięzionych bezprawnie niemal 100 tyś zdrowych ludzi. Jak test może być raz dodatni a za chwilę ujemny? Test PCR nie nadają się do diagnozy wirusow o czym mówił sam ich wynalazca prof. Mullis

strach

Posted: August 1, 2020 in Uncategorized

Z SARS-CoV-2 wyleczonych zostało 34 374 pacjentów. Zajętych jest 1 841 łóżek i 74 respiratory. Kwarantanną jest objętych 98 282 osób, a nadzorem epidemiologicznym 8 241. Główne statystyki dotyczące koronawirusa w Polsce oraz na świecie są dostępne na interaktywnej mapie.Propaganda strachu celowo rozsiewana przez media by podporządkować sobie i zniewolić ludzi by żyli w ciągłym strachu, niepewności bo takimi łatwiej manipulować i zmusić do robienia tego co im się każe, niczym bydło. Ludzie nie są głupi i nie dadzą się omotać i zapędzić w klatki, to do tych którzy stoją za tym i myślą że zniewolą ludzkość bo chcą być panami wszystkiego. Niedoczekanie wasze.Gdyby te przypadki zachorowan i smierci powstaly podczas rzadow innej parti-opozycji a premier by wyglaszal tak “madre ” apele do Narodu “Wszyscy do urn i glosowac” /a moze najpierw glosowac a potem do urn/ Partie obecnie rzadzace nie spoczely by ani jednej chwili,zadajac dymisji premiera/rzadu/.Lecz jest inaczej.Rzadza i wychwalaja dzialania premiera.

Od kilku dni w Polsce notuje się wysokie wyniki dziennych zakażeń na COVID-19. We wtorek i w środę potwierdzono ponad 500 nowych przypadków. Z kolei w czwartek i piątek było ich ponad 600, co stanowiło dobowy rekord zachorować w naszym kraju. W związku z sytuacją Ministerstwo Zdrowia powołało sztab kryzysowy, a Łukasz Szumowski przerwał urlop.Prof.Simon powiedział ” do trzech miesięcy po wyborach będziemy notować rekordową liczbę zakażeń i zgonów niczym nie związaną z rozwijającym się wirusem za granicami państwa .Czy Szumowski nie był w stanie tego przewidzieć dopuszczając do tego działania narodu w sposób cyniczny ,zimny i haniebny .Będziecie gnić w kryminale .Każda śmierć was obciąża.

epidemia

Posted: March 7, 2020 in Uncategorized

udzie za bardzo się przygotowują do epidemii. im bardziej będą się ukrywać tym epidemia będzie dłuzej trawć Najlepiej zrobić KoronoParty kto ma umrzeć ten umrze i jedziemy dalejczy wy wszyscy jesteście tak tępi jak wszyscy przecież tego wirusa wyhodowali sami Chińczycy testują broń chemiczną biologiczno i co wy oszukujecie ludzi przecież każdy o tym wie chiny zrównać z ziemią. A ja mam pytanie z życia wzięte? Co w przypadku osób dializowanych, gdyby okazało się, że mają podejrzenie! wirusa i muszą być poddane domowej kwarantannie? I co z osobami wymagającymi opieki 24/dobę jeżeli musieli by zostać poddani kwarantannie i zostać samemu w domu?! Pewna śmierć ich czeka?!? czy zostaną zabrani na te 14 dni do szpitala?Kara Boska spada na ludzi zaich podlisci zawisc nienawisc do ludzi zwierzot przyrody. Sebilia dawno przwidziala i opisala te katastrofy pozary powodzie choroby zarazy itd. Coz kochani nie wierzocy jeszcze bedziecie zeba.i zgrzytac i Boga prosic o milosierdzie. Czy nie macie wrazenia moi drodzy że możnym tego świata w ogóle nie zależy na zatrzymaniu epidemii? O co tu chodzi dlaczego granice nie są zamykane dlaczego oni nam mówią że ten wirus będzie z nami na zawsze skąd to wiedza i skąd wiedza ze wiosna go nie wymiecie . Super żeście go stworzyli. Depopulacja trwa. Boże. Boje się .Nie zniknie latem bo go bedą bandycu na nowo rozsiewać mmoże nawet z samolotów ! Robia te epidemie by zaprowadzić system bezgotówkowy bo podobno wirusy sa na banknotach  Banda kłamliwych łobuzów !! Ich narzędziem pracy jest KLAMSTWO zresztą tak jak wszystkich lewaków.

środki

Posted: March 7, 2020 in Uncategorized

Dr Mike Ryan twierdzi, że nie wiadomo, jak będzie zachowywał się wirus w kolejnych miesiącach. – Musimy założyć, że nadal będzie mógł się rozprzestrzeniać. Obecnie nie ma dowodów na to, że zniknie – uważa ekspert. Agencja Reuters podaje, że ekspert został zapytany, czy wirus może nie rozprzestrzeniać tak łatwo latem, w ciepłe miesiące. – Nie wiemy, jaka będzie aktywność lub zachowanie koronawirusa w różnych warunkach klimatycznych. Musimy założyć, że COVID-19 będzie mógł nadal się rozprzestrzeniać. Fałszywą nadzieją jest twierdzenie, że zniknie latem jak wirus grypy. Obecnie nie ma dowodów na to, że tak się stanie – wyjaśniał. Było z dobry miesiąc temu zakazać międzynarodowego ruchu lotniczego, to może była szansa dla ludzkości, a tak ? Kasiorka zdecydowała, że nie postąpiono w ten sposób i teraz kolejnym beneficjentem będą zakłady pogrzebowe :-). Tak…mleko się rozlało a ziemia jest plaska i stoi na 4 słoniach. Wirus nie spowoduje żadnej depopulacji tylko kryzys gospodarczy na skutek paniki. Jego śmiertelność jest na poziomie góra 1 % a może nawet 0,14 % , liczba lagodnych przypadków jest 10 razy niedoszacowana – bo nikt tego nie odrożni od grypy bez badań przesiewowych Po rozlaniu  dezynfekcja pomieszczeń koronowirus się epidemii w Chinach nic tego nie moglo zatrzymac, to była kwestia spowolnienia wirusa , żeby doczekac do lata w Europie , a potem zyskanie czasu na testy szczepionki. W Singapurze jest 28 st.i wirus się spokojnie rozprzestrzenia.. Na portalach zwykli ludzie domagali sie zaprzestania wysylania i wpuszczania samolotow z Chin, niestety polski LOT byl ostatnim w EU ktory zaprzestal latania .
Teraz tez- wszyscy chca by unia wspolnie kupowala srodki do zwalczania wirusa, a Polska i Finlandia sie na to nie zgadzaja. Ciekawe dlaczego.Sa kraje, ktore maja juz testy pokazujace po pol godzinie wynik czy jest koronawirus- a w Pl-u 4 dni. W kolokwialnych słowach, z wielkimi okularami na nosie i w mało poważny sposób, inspektor Caban-Korbas opowiadała o koronawirusie oraz pierwszym zarażonym Polaku. Co mówiła? Na początek stwierdziła, że „karetka przyjechała ubrana zgodnie z procedurą”, by potem stwierdzić, że „cały czas się martwiła, czy pacjent przeżyje”. Mówiąc o zarażonym nie stroniła, by przybliżyć światu jego życie prywatne. Dzięki niej mogliśmy się dowiedzieć, że pacjent jest w separacji i ma syna. – Nie wiem czy ją dezynfekcja koronowirus    określać byłą żoną, czy żoną, z którą jest w separacji – na głos zastanawiała się Jadwiga Caban-Korbas, by potem wyznać, że rodzina… mieszka w jednym domu. ”
Na korona wysoka temp.nie dziala !!My mamy lepszą kontrolę od Iranu, bo nasi nie liżą ścian? No to bardzo współczuję tym wiernym gromadzonym po kościołach. (kichanie na zdrowie, a do komunii maski zdjąć, macnąć palce w wodzie “święconej” (kranówie) i jeszce może spróbować wina z kielicha). Good luck!Przeciez to tylko przeziebienie z domieszka aids. Wiec czego siejecie panikę. Brac witaminy i dbac o siebie a nic sie nie przyczepi. Atakuje starszych bo sa mniej odporni i nie dbaja witaminowo o siebie,druga sprawa orhanizm u starszego czlowieka girzej przyswaja witaminy.
W Nieczech napisali że ten wirus bedzie kilka lat i zarazi 60 % Niemcow( przy ich wyposazeniu i poziomie medecyny)

granica

Posted: February 23, 2020 in Uncategorized

Dziennik El Paso Times donosi, że przemytnicy z miasta Juárez w Meksyku opracowali rozsuwane drabiny z prętów zbrojeniowych. Wtapiają się one idealnie w mury graniczne tak, że praktycznie gołym okiem nie da się ich odróżnić, a ich kolor odpowiada kolorowi muru. Brzmi to jak podstęp Wilusia Kojota z kreskówek o Strusiu Pędziwiatrze, ale agenci straży granicznej napotkali się na owe drabiny naprawdę i to po obydwu stronach granicy amerykańsko-meksykańskiej.Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump chce przeznaczyć dodatkowe dwa miliardy dolarów na wybudowanie kolejnych fragmentów klimatyzacja Pruszków  muru na granicy z Meksykiem. “Będzie nam potrzebna większa łódź”, mówił Roy Scheider jako szeryf Brody w filmie Szczęki. Meksykańskim przemytnikom może po prostu wystarczyć wyższa drabina.

Drabiny te wykonane zostały w sposób chałupniczy, przy użyciu dwóch, grubszych niespełna centymetrowych prętów oraz czterech cieńszych, z zakończeniem w kształcie litery “U”. Materiały te wykonane można zakupić bez problemu w sklepie budowlanym w Juarez, a sześć metrów prętów typu castillo kosztuje dokładnie 5,30 dolara. Mury graniczne montaż klimatyzacji Pruszków w okolicach El Paso mierzą sobie od 5,4 do 7,9 metra.

Agent straży granicznej Ramiro Cordero przyznał w wywiadzie z El Paso Times, że odkąd przemytnicy zaczęli używać tych specjalnych drabin, zwiększyła się liczba nielegalnych aktywności wśród kryminalnych organizacji. W sektorze El Paso w okresie od października 2019 do stycznia 2020 ujęto 10 030 osób nielegalnie przekraczających granicę, w porównaniu do 5150 osób rok wcześniej.

koszty

Posted: November 28, 2019 in Uncategorized

Nie wplatając kosztu domu i oczywiście działki trzeba wziąć pod uwagę, że koszt inwestycji ogrodu nie jest mały. Nie jeden inwestor mógłby się zdziwić ile firmy sobie życzą za jego założenie.Od ceny za całość odjąłem szacunkową wartość działki. Czyli czy mając działkę (<500m2) z mediami w ulicy i 670 tyś na koncie wybuduję dom pod klucz i urządzę otoczenie domu? Można wybudować się dużo taniej? Dom ma 170m2 całkowitej powierzchni, razem z garażem i kotłownią. ~145m2 mieszkalnej.Wczoraj rozmawiałem ze znajomym kupuje dom prawie identyczny w stanie deweloperskim też parę metrów od warszawy, podobna działka cena 920 tyś w stanie deweloperskim z tego co gadał to zrobiony raczej po najniższej linii oporu.
Nie chcę podawać lokalizacji, przepychanie kanalizacji Piaseczno    budowa domu w Raszynie, Babicach, Łomiankach, czy Wołominie kosztować będzie tyle samo. Zakładając podobne warunki geologiczne.

I co z tego, że nie obowiązywały? Mnie obowiązywały WT2014 a mam zrobione lepiej, niż WT2021. I to nazywam “dobrym standardem” – ale do pasywnego daleko i są starsze w wyższym standardzie.Masz OZC/PChE?
Płytki czy żyrandole można wymienić bez większych problemów. Dołożyć rekuperację trudniej a wymiana izolacji podłogi to już spora demolka i koszty (zwłaszcza przy podłogówce). A wielu archaizmów projektowych się nie da bez totalnej demolki.15cm styro na ścianach, szarego  , czy tam w ciapki, tego trochę lepszego. Ogólnie dobrze ocieplony,  udrażnianie kanalizacji Piaseczno ale 10 lat temu normy z 2017 nie obowiązywały.
Sama cena projektu ogrodu może zaskoczyć inie jednego nwestora.cena samego domu to 670 tys i to sa bliskie peryferie i ciekawe z której strony Warszawy. Po lewej stronie u mnie taki dom kosztuje 1 mln z działką lekko, ale to jest 25 km od PKiN natomiast jeżeli to jest np Raszyn to będzie 1,9 mln nie wiem czy to tak tanio? Praga będzie trochę tańsza