problem

Posted: November 20, 2012 in wentylacja
Tags: ,

Mam problem z chłodziarko zamrażarką Bosch KGE2615.
układ sterowania 9.981.310.007-2

krótki opis problemu:
chłodziarka po podłączeniu do prądu reaguje na nastawy temperatury, ale nie zawsze daje sygnału do załączenia kompresora.

co sprawdziłem:
1. czujniki temperatury (podmieniłem chłodziarka-> zamrażarka) i nic
2. układ chłodzenia (podłączyłem kompresor pod 230 i wystartował)
3. na przewodzie “sygnałowym” nie ma przerwy

co zauważyłem
1. na przewodzie załączającym sprężarkę wentylator  pojawia się krótko napięcie, co powoduje ruch kompresora, ale napięcie zaraz zanika
2. rozebrałem układ sterujący i na płytce drukowanej widać przegrzanie w miejscu element SMD D7

nie ma na płytce takiego kondensatora. mam 3 kondensatory wentylacja:
1) 100uF 63V
2) 47uF 35V
3) 100uF 25V
wszystkie wyglądają na sprawne. Jak będę miał miernik pod ręką, to zmierzę.  Obladza parownik. Uszkodzona grzałka- 185W mocy.
Gdzie można dostać zamiennik? Można użyć czegoś podobnego np widziałem z wyglądu podobne (tyle że do lodówki samsunga) ale o mocy 250W.

Poza tym coś jest chyba z sterowaniem wentylatora. Po włączeniu rusza i staje. Podałem napięcie z ominięciem sterowania i pracuje czyli sprawny.
Przemierzyłem sterownik i wynika z tego że sygnał z procka steruje przekaźnikiem (poprzez tranzystor) odłączającym wentylator. I teraz nie wiem, czy wentylator ma się włączać po uruchomieniu czy też sterownik włącza go po osiągnięciu jakiejś temperatury na parowniku (odczytanej np z czujki końca odladzania).

Czujki przemierzone – obydwie mają podobną rezystancję w danej temp więc sprawne.

Poza tym oddałem do serwisu “Szrot”(nazwa troszeczkę zmieniona) ale się nie sprawili. Stwierdzili że to chyba sterownik. Bo wentylator się nie włącza. Grzałki oczywiście nie wybadali więc mam o nich negatywną opinię. Zrezygnowali z podjęcia naprawy.

Leave a Reply

