niższa temperatura

Posted: December 7, 2012 in wentylacja
Tags: ,

Chodzi mi o ustawienie temperatury pieca kondensacyjnego – na ile ustawić temp. C.O. ? Wszyscy piszą że ma być na powrocie niższa od 57C – ja mam 42 na wyjściu z pieca a na powrocie 38-40C. Nie wiem czy mam dobrze dobrane grzejniki – temperatura w domu ok 20-21C, zużycie gazu w ciągu ostatnich 2 tygodni – 60m3 – ogrzewam jeszcze tym piecem c.w.u.. W sumie ostatnio było ciepło i nie wiem jak będzie wyglądało zużycie gazu w zimie. Czy coś mam kombinować z tym piecem czy nie – to mój pierwszy sezon grzewczy i nie wiem czy tak jest OK. Zastanawia mnie czy nie lepiej jest żeby grzejniki włączały się na krótszy czas ale były gorące czy tak jak mam teraz – robią się tylko lekko ciepłe ale pewnie grzeją dłużej.
Zaznaczam, że moi fachowcy od instalacji olali sprawę i zostawili ustawienia fabryczne wentylacji – c.w.u. miałem na 65C i na piecu chyba coś około 60C.

Ja mam kondensata Dietricha (na razie bez pogodówki) i temp zasilania mam ustawioną na 39 stopni. W domu 22 dzień i noc jakieś 21,6.
Kondensat się leje nawet sporo, co jakiś czas podpatruję rurkę wychodzącą z kotła.

Mi jara jakieś 4,5-5 m³ gazu na dobę przy 0°C na zewnątrz.Budynek nowy 120m²

W sumie to z tym spalaniem to chciałbym uściślić.
Mi tyle jara z przyrządzaniem kolacji, obiadu jak i CWU, no i CO włącza się w nocy około 1 (by dogrzać wg termostatu ,jak i nad ranem by się miło chodziło po ciepłej podłodze wybierając dzieciaka do przedszkola i nas do pracy). W dzień kocioł się nie włącza bo budynek nie traci ciepła.

Ja chyba nie mogę powiedzieć ,że mi piec mało pali, bo pali jak trzeba wentylacja. Po prostu dobre ocieplenie daje tyle klimatyzacji, że piec nie musi się włączać często co wpływa na spalanie.

Gdzieś na forum czytałem ,że średnie spalanie gazu to 0,6m³ na godzinę.
Przy moich 13-stu grzejnikach przewymiarowanych i 2-ch obwodach podłogówki, pali jakiś 1m³ na godzinę.Chodzi 3 godziny i jara 3 kubiki.Samego CO.

Ludzie piszący o swoich nieocieplonych budynkach z wentylacją powiedzmy 150 m² i spalaniem 3,6m³ w czasie gdy na zewnątrz -10, a w domu 21,to troszkę chyba ubarwiają. Pogodówkę mam ale nie wiem też w sumie po co mi ona?? Nie wiem jak ją włączyć bo skoro temperaturę na kotle ustawiam sam to chyba jest nie włączona?? Ale zaraz idę doczytać. Czyli rozumiem, że powinienem temperaturę C.O. trochę zwiększyć??  Aha – jeszcze jedno – mam 3 obwody podłogówki – nie zauważyłem żeby kiedykolwiek się włączyła – czy trzeba ją jakoś odpowietrzyć albo jakieś termozawory?

Piece kondensacyjne do oszczędnej pracy potrzebują klimatyzacji  odpowiednio przewymiarowanej instalacji grzejnikowej i wymieniając piec na kondensacyjny( w starszych domach) okazuje się że na grzejnikach muszą podnieść temp zasilania np do 65 st i cała idea kondensacji i oszczędności idzie w ” las ” .

Wymiana i kupno nowych odpowiednio przewymiarowanych grzejników to dosyć
duży wydatek i teoretyzując gdyby w powrót grzejnika wpiąć pętle rurki miedź 15 i puścić przy listwie przypodłogowej .

Leave a Reply

