wydzielony

Posted: March 19, 2017 in Uncategorized

Bawialnia czyli pokój dla dzieci do zabawy, po to aby mi się zabawki nie walały w hurtowej ilości po salonie, ale przy salonie i kuchni żebym miała na nie oko.
Nie jestem aż tak odważna żeby budować dom z gliny w zabudowie miejskiej gdybym miała olbrzymią działkę w “dziczy” nie wykluczałabym.Ogrzewanie piec gazowy kondensacyjny i podłogówka, nie wiem tylko czy mieszać do tego grzejniki – nie lubię kombinacji są usterkowe.
Dzieci mają mieć na początku wspólny pokój bo są małe (3 i 1,5) , śpią niespokojnie w nocy i nie rozdwoję się żeby być w dwóch pokojach. Jak podrosną 8-10 lat może wcześniej to je rozdzielę i każda będzie miała swój 12 m pokoik.to oczywiście wygląda dużo ciekawiej, ale my potrzebujemy w przyszłości jeszcze jednej sypialni – dla babci, czyli 4 sypialnie i gabinet wydzielony z części salonu. Poza tym zapomniałam napisać że chcielibyśmy zrobić wysokie pomieszczenia tak na 3 m, to zrekompensuje trochę niewielki metraż, no i okna rzeczywiście wysokie żeby jak najbardziej doświetlić. Z dachem się zgadzam 20-25 stp. wiązary więc strop drewniany co mi odpowiada bo nadbudowy nie planuję.
W twoim układzie nasza sypialnia jest pomieszczeniem przechodnim do nazwijmy to pomieszczeń gospodarczych, wolałabym tego uniknąć. Taka duża łazienka oczywiście wygląda fajnie ale nam jest niepotrzebna , wystarczy prysznic , umywalka, sedes. Pralnia też lepiej żeby była ogólniedostępna (tzn z głównej łazienki), żeby każdy mógł zanosić do niej swoje brudy.
Kuchnia fajna, zdecydowanie zamknięta bo otwartą mam w tej chwili i nie leży mi, poza tym myślałam żeby tą ścianę między kuchnią a jadalnią zrobić ceglaną, żeby nagrzewała się od słońca.
Innymi słowy muszę jeszcze popracować nad rozkładem.

Wiatrołap z dużą szafą. Zaraz za wiatrołapem wnęka na szafę z odkurzaczem i wiadrami.
Kompaktowa kuchnia ze sporą spiżarką i miejscem na SBS. (Z zmywarka, P piekarnik)
Można ściankę między jadalnią a kuchnią zrobić na wysokości 1,2 m, jeśli lubisz otwarte kuchnie.
Pokoje dzieci – na razie sypialnia i bawialnia połączona z salonem, a w przyszłości bawialnię (gdy wyrosną z zabawek) można przerobić na drugą sypialnię. Oba pokoje mają identyczną powierzchnię, by nie było kłótni. usuwanie awarii kolektorów kanalizacji  Pow. ok 11,5 m2
A pomiędzy pokojami łazienka gościnno-dziecięca.
Po drugiej stronie od wejścia sypialnia z garderobą i łazienką. W łazience przejście do pralni i kotłowni.

Buforem są: kotłownia, pralnia i garderoba. Łazienki potrzebują wysokiej temp., wiec na bufor się nie nadają.

W sypialni zróbcie okno na wys 1,5 m ale szerokie – by goście idący do drzwi wam do pokoju nie zaglądali.

Korytarz doświetl świetlikami sufitowymi.

Rysunek jest zwymiarowany w CAD i jak chcesz mogę ci go dać:
– ściana nośna silikat 18 + 20 cm styropianu
– ściany działowe 12 i 8 cm (grubsze między pokojami a korytarzem czy łazienką, by nie przenosiły się odgłosy)

Polecam dach pochyły a nie płaski, ale o małym kącie nachylenia (ok 25 stopni)
A zabawki w salonie mam teraz w dużej ilości i mi akurat przeszkadzają, a dzieci też nie są szczęśliwe że muszą złożyć np puzzle czy kolejkę żeby wyjąć domek, w bawialni mogłyby je mieć rozłożone na dłużej i nie przeszkadzałyby. Slalom po dywanie między kredkami i klockami też mi nie odpowiada. Ja akurat jestem za jasnym przeznaczeniem pokoi: salon to salon (jeśli miś na fotelu to jeden ) , sypialnia to sypialnia, pokój do zabaw itd Oczywiście jestem też realistką i zdaję sobie sprawę że część zabawek będzie w salonie ale nie wszystkie.
Kominki nie są moją pasją , jak chcę mieć klimat w pokoju zapalam świece.

Leave a Reply

